Meditace

Meditace Nádabrahma

Bzučení BZUČENÍ může být velmi užitečné, můžete jej dělat kdekoli. Nejméně jednou denně, pokud můžete, tak dvakrát, to je dobré. Je to tak silná vnitřní hudba, že přináší mír do […]

Bzučení

BZUČENÍ může být velmi užitečné, můžete jej dělat kdekoli. Nejméně jednou denně, pokud můžete, tak dvakrát, to je dobré. Je to tak silná vnitřní hudba, že přináší mír do celé vaší bytosti; soupeřící části vaší bytosti se začnou harmonizovat, a postupně ve vašem těle narůstá slyšitelná tichá hudba. Po třech nebo čtyřech měsících budete jen tiše sedět a poslouchat tichou hudbu, vnitřní harmonii, bzučení. Všechno dokonale funguje, tak jako bzučí motor dokonale fungujícího auta. Dobrý řidič pozná, že něco funguje špatně. Cestující si nemusí všimnout ničeho, ale dobrý řidič si okamžitě všimne, že se bzučení změnilo.

Protože bzučení přestalo být harmonické. Objevil se nový zvuk. Nikdo jiný si toho nevšimne, ale člověk, který rád řídí, si okamžitě všimne, že něco není v pořádku. Stroj nepracuje tak, jak by měl. Dobrý „bzučák“ si postupně začne všímat, když něco nebude v pořádku. Pokud jste se přejedli, zjistíte, že vaše vnitřní harmonie zmizela, a budete si muset vybrat: bud‘ jídlo nebo vnitřní harmonii. Vnitřní harmonie je tak vzácná, tak božská, tak nádherná, kdo by dal přednost jídlu? A bez nějakého úsilí o správnou dietu zjistíte, že jíte přiměřeně. Když jdete se bzučením hlouběji, budete moci zjistit, která jídla ruší vaše bzučení; snědli jste něco těžkého, co zůstalo příliš dlouho v trávicím traktu, a proto není vaše bzučení tak dokonalé. Když jednou začnete s bzučením, zjistíte, kdy stoupá sexuální touha, kdy nestoupá, a pokud bzučí oba manželé, budete překvapeni, jaká harmonie mezi nimi vzniká, a jak narůstá jejich intuice, jak začnou pociťovat, když se partner necítí dobře. Není třeba zdůrazňovat, že je manžel unavený, manželka to instinktivně pocítí, protože oba fungují na stejné vlnové délce.

Oranžová kniha meditační techniky

Oranžová kniha meditační techniky

Meditace Nádabrahma – odpolední meditace

NÁDABRAHMA je stará tibetská technika, která se původně prováděla v ranních hodinách. Můžete ji provádět kdykoli, sami nebo ve skupině, ale musíte být nalačno a musíte zůstat pasivní nejméně 15 minut po skončení. Meditace trvá hodinu a má tři fáze.

První fáze: 30 minut.

Seďte v relaxované poloze se zavřenýma očima a ústy. Začněte bzučet, dost hlasitě na to, aby vás slyšeli ostatní, a abyste vytvořili v těle vibrace. Můžete si vizualizovat dutou rouru nebo prázdnou nádobu, vyplněnou pouze vibracemi ze bzučení. Může dojít k tomu, že bzučení bude fungovat samo, a vy budete pouze posluchačem. Nevyžaduje se nějaká zvláštní dechová technika, můžete změnit polohu nebo se měkce a pomalu pohybovat, pokud budete chtít.

Druhá fáze: 15 minut.

Druhá fáze je rozdělená do dvou bloků po 71/2 minutách. V první polovině děláme kruhové pohyby rukama směrem ven, dlaně směřují nahoru. Začněte u pupku, obě ruce se pohybují dopředu, pak se oddělí a každou rukou opisujeme symetricky kruh, jednou vlevo, druhou vpravo. Pohyb má být velmi pomalý, až neznatelný. Prociťujte, vydáváte energii ven, do prostoru. Po 71/2 minutách otočte ruce, a začněte jimi pohybovat opačným směrem, dlaně směřují stále k zemi. Ruce se budou setkávat u pupku, a každá zvlášť bude směřovat k boku. Prociťujte, jak ukládáte energii dovnitř. Stejně jako v první polovině nebraňte tělu ve vláčných, pomalých pohybech.

Třetí fáze: 15 minut.

Seďte úplně klidně a tiše.

Nádabrahma pro páry.

Partneři sedí proti sobě, jsou zakryti dekou a drží se navzájem za zkřížené ruce. Je dobré nemít na sobě nic jiného. Místnost osvětlete jen čtyřmi svícemi a zapalte vonné tyčinky, používané jen pro tuto meditaci. Zavřete oči a bzučte spolu třicet minut. Po krátké době pocítíte, jak se energie setkávají, spojují a sjednocuji.

Z knihy: Oranžová kniha, Osho


Fotografie autora

Milan Krynek

No information is provided by the author.