Meditace, Qigong, TaiJi

Vnímejte svoje tělo.

Připravte se na meditaci. K meditaci patří také příprava, kterou vám hlavně zpočátku doporučuji neopomínat. Před meditací, pokud je to možné protáhněte, zacvičte si Jógu,Taiji, Qigong, nebo se prostě „jenom“ projděte. […]

Připravte se na meditaci.

K meditaci patří také příprava, kterou vám hlavně zpočátku doporučuji neopomínat. Před meditací, pokud je to možné protáhněte, zacvičte si Jógu,Taiji, Qigong, nebo se prostě „jenom“ projděte. Udělejte cokoliv, co vám vyhovuje a více vás uvolní. Také je vhodné se vysprchovat, pokud jste unavení chladnou vodou. Celkové uvolnění je základním předpokladem meditace. Pokud jste v napětí, meditace se vám pravděpodobně dařit nebude.

Ke kvalitnímu prožitku meditace potřebujete fyzické tělo. I když ho během „úspěšné“ meditace přestanete vnímat. Na začátku meditace si ho ale prociťte a „prohlédněte“.

Naučte se vnímat své tělo a naučte se cítit vztahy mezi jeho jednotlivými částmi. Můžete vnímat, zda jsou vaše kolena rovná nebo ohnutá. Můžete cítit, že vaše pánev je nakloněna dopředu nebo dozadu. Můžete cítit jak je vaše páteř (nebo její části) je ohnuté dopředu, dozadu nebo je rovná.

Pokud můžete cítit své tělo (a vztahy v něm), potom se ho můžete naučit vědomě ovládat. Máte-li vědomí ve svém těle a tím i větší schopnost vnímat své tělo, pak můžete zlepšit držení těla a koordinaci. Můžete také cítit, že jste se stabilizovali.

Daniela_joga

Jóga je skvělou přípravou na meditaci.

Gravitace vám pomáhá, abyste cítili svůj vztah se zemí. Můžete ji také využít i k pozorování dalších vztahů ve vašem těle. Sedněte, hněte, nebo stůjte (qigong), vyrovnejte se a vycentrujte, tak aby vám gravitace nepřekážela a abyste se cítili maximálně pohodlně a komfortně. Při troše štěstí se vám meditace povede a nepohodlná pozice by vás zbytečně vyrušila a připravila vás o minuty a možná i desítky minut kvalitního meditačního prožitku. Vůbec nejde o to, abyste vypadali jako dokonale meditující, ale abyste skutečně meditovali. Hraní vám nic nepřinese, ale spíš odnese, váš drahocenný čas.

Zavřete oči a ponořte se do svého těla. Pozorně se „podívejte“ co se v těle děje, co cítíte, jaké jsou vaše pocity. Potom se vycentrujte a můžete se nadechnout a začít s meditací.
Meditace je neskutečně příjemné dobrodružství, při kterém vlastně poznáváte sebe sama a cesta začíná právě v těle a mysli.
Přeji vám, aby se vám meditace dařila a přinesla do vašeho života pozitivní změny.

Foto:wikipedia.