Nordic walking

Regenerace, relaxace a nordic walking 3. část

Odpočinek a spánek Odpočinek a spánek jsou nedílnou součástí jak duševní, tak fyzické činnosti. Podobají se duševnímu nadechování a vydechování, kdy nádech odpovídá aktivnímu učení a vstřebávání nových údajů a […]

Odpočinek a spánek

Odpočinek a spánek jsou nedílnou součástí jak duševní, tak fyzické činnosti. Podobají se duševnímu nadechování a vydechování, kdy nádech odpovídá aktivnímu učení a vstřebávání nových údajů a výdech k jejich zatřídění a integraci. Lidé jsou nejtvořivější a nejlépe jim funguje paměť, když relaxují, jsou o samotě a v klidu. Jinak řečeno, abychom mohli efektivně fungovat, potřebujeme i spánek a odpočinek, stejně tak jako pravidelný pohyb a činnost.

odpocinek-a-spanek

Spánek je jedna z nejhlubších forem odpočinku, je to doba, kdy mozek zpracovává denní zkušenosti a kdy také řeší svoje problémy, většinou formou snů. Má-li člověk dobře trénované  a vyživované tělo, je spánek hluboký a regenerační.

Autogenní trénink

Autogenní trénink neboli autohypnóza je metoda vhodná pro sebe relaxaci a pozitivní programování sebe sama. Výhodou je, že zabere pouze několik minut a přitom je skvělým osvěžením, které můžete použít kdykoliv během dne. Ideálně 3-4 cvičení denně.

autogenni-trenink

Postup: lehněte si na záda na pohodlné místo, nebo se posaďte tak, že budete moci uvolnit končetiny. Po zaujmutí této polohy se 10x zhluboka nadechněte a prociťujte narůstající uvolnění, zejména při výdechu. Po dokončení této fáze zavřete oči  a nasměrujte je nahoru tak, abyste se dívali na své čelo jakoby zevnitř. V tomto stavu si projděte tělo od špiček až po vršek hlavy. Vždy když dojdete k další části těla, dejte ji jemný pokyn, aby se zklidnila, zbavila napětí, uvolnila a mírně zahřála. Takto postupujte od prstů u nohou, kotníky lýtka, kolena, stehna, třísla, boky, hýždě, bříško, hrudník, krk, ramena, záda, ruku, předloktí, dlaně, prsty, lebku, oči, čelist, ústa až k jazyku. Jakmile se celkově uvolníte, můžete začít používat některé afirmace. Můžete mít vytvořené vlastní nebo používat obecné. Příklad:  Každý den se mi daří lépe a lépe.

Každým dnem se stávám štíhlejší.

Regenerace, relaxace a nordic walking 1. část

Regenerace, relaxace a nordic walking 2. část

Během cvičení si můžete mozkový aktivátor (afirmaci) opakovat 20 – 100x. Vytváříte si tím nový pozitivní návyk- návyk metapozitivního myšlení.


Fotografie autora

Daniela Krynková

Vystudovala jsem tělesnou výchovu a sport na Univerzitě Palackého v Olomouci. Jsem příznivec a propagátor Nordic Walkingu. Pracuji jako aromaterapeut. Již přes 15 let se zajímám především o aromaterapii a s ní související fytoterapii, přírodní kosmetiku a zdravý životní styl zahrnující vše od výživy, přes potravní a výživové doplňky a relaxační i cvičební metody. V oblibě mám především Kundalinijógu podle Jogi Bhajana, Tantrajogu, Reiki ale také Nordic Walking.